.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحلیل باهنر از مواضع هاشمی‌رفسنجانی

مواضع آقاي هاشمي در 5 و 6 سال گذشته و از دولت نهم زير و بم‌هاي زيادي داشته، در برخي جاها قابل نقد و در جاهاي ديگر نيز قابل تمجيد است و ما بايد قائل به تفكيك باشيم.

باورهايي در موردشان اتفاق افتاده كه كساني چون هاشمي‌رفسنجاني كه از كياست بالايي برخوردارند بايد دقت و ملاحظه بيشتري داشته باشند. دبيركل جامعه اسلامي مهندسين درباره ملاقات‌هايي كه با چهره‌هايي چون هاشمي‌رفسنجاني دارند، گفت: قرار شده است كه با آقاي هاشمي ملاقاتي داشته باشيم و مسائلي را در ميان بگذاريم، اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است، ولي بايد بگويم كه اين گونه ملاقات‌ها براي اولين بار نيست و هرازچند گاهي سعي مي‌كنيم براي آرام نگه داشتن فضاي جامعه، با كساني كه ضروري مي‌دانيم ملاقات داشته باشيم.
به گزارش ايسنا، محمدرضا باهنر در نشست خبري كه صبح روز پنجشنبه در محل جامعه اسلامي مهندسين برگزار شد، درباره هتك حرمتي كه به ساحت امام(ره) صورت گرفت، اظهار كرد: درباره اين موضوع دو نظر وجود داشت، يك نظر اين كه در يك محدوده بسته كسي كه عامل اين امر بود هيچ ارادتي به نظام و انقلاب و امام(ره) و رهبري و حتي بالاتر از آن مباني اسلام نداشته و اين اتفاقات نبايد در يك فضاي عمومي مطرح شود، همچنين عده‌اي نيز معتقد هستند كه اگر با اين طور مسائل برخورد قاطع در افكار عمومي وجود نداشته باشد، كساني جرات اين كار را پيدا مي‌كنند. در واقع كارهاي غيرمعقول در هر كشوري و در هر گوشه‌اي اتفاق مي‌افتد اما مهم ميزان و حجم اين كار است.نايب رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال كه ديدگاه شما درباره مواضع آقاي هاشمي‌رفسنجاني بعد از انتخابات چيست؟ اظهار كرد: مواضع آقاي هاشمي در 5 و 6 سال گذشته و از دولت نهم زير و بم‌هاي زيادي داشته، در برخي جاها قابل نقد و در جاهاي ديگر نيز قابل تمجيد است و ما بايد قائل به تفكيك باشيم. باورهايي در موردشان اتفاق افتاده كه كساني چون هاشمي‌رفسنجاني كه از كياست بالايي برخوردارند، بايد دقت و ملاحظه بيشتري داشته باشند. بنده در روز سالگرد تاسيس مجلس دهم آذر با ايشان تماس گرفتم و ايشان فرمودند كه من تلاش مي‌كنم كمتر صحبت كنم، چون به صحبت‌هاي من حاشيه مي‌خورد.
وي افزود: در واقع الان فضايي وجود دارد كه برخي از سر دلسوزي به مسوولان هشداري مي‌دهند و اين دستاويزي براي خيلي‌ها مي‌شود كه مي‌خواهند سوءاستفاده كنند. ايشان مي‌بايست توجه كرده و با دقت بيشتري انتخاب كنند و اگر ضرورت ندارد كمتر صحبت كنند.
باهنر خطاب به رسانه ملي و رسانه‌هاي مكتوب گفت: در صحبت‌هاي آقايان هاشمي حرف‌هاي مثبت نيز زياد پيدا مي‌شود كه آنها را نيز بايد نشان دهيد.باهنر درباره شعارهايي كه غير از مرگ بر آمريكا، درباره كشورهاي ديگري گفته مي‌شود، اظهار كرد: پيام اصلي اين‌ها اين است كه شعار مرگ بر آمريكا را زير سوال ببرند و معنا و مفهوم اين پيام اين است كه دشمني با آمريكا بايد رنگ ببازد؛ بنابراين كساني كه اين حركت به نام آنها است بايد از اين حركات سخيف اعلام برائت كنند، در واقع آنها بايد موضع بگيرند و از اعتقادات اصولي خود دفاع كنند.وي در ادامه ابراز عقيده كرد: بحث ما اين است كساني كه با اين حركات هستند نمي‌توانند بگويند ما اين جريان را قبول داريم، ولي نمي‌توانيم آن را كنترل كنيم. در واقع بايد بگويم نتيجه محتوم اين رفتاري كه آنها شروع كرده‌اند، همين است؛ توصيه مي‌كنم كه آنها به آغوش مردم و نظام برگردند.باهنر در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه در شرايط فعلي راه‌حل‌هايي كه براي وحدت ارائه مي‌شود را چقدر قابل بررسي و عملي مي‌دانيد؟ گفت: شعار وحدت از اطراف بلند مي‌شود، ولي حركات ضد وحدت است؛ محدوده فضاي رسانه‌اي را جريان‌هاي افراطي اداره مي‌كنند، همه دنبال كشف يك‌سري دشمن‌هاي جديد بر عليه نظام هستند و آنهايي كه نقدهايي به نظام و سياست‌ها و حتي رييس‌جمهور دارند به اين بهانه كه نقد ما شنيده نمي‌شود، اين نقدها را بالا مي‌برند تا جايي كه 30 سال انقلاب و مواضع حضرت امام(ره) را هم نقد مي‌كنند، بحث‌هاي گذشته ما نيز اين بوده است. بايد فضا را از دست افراطي‌ها بيرون بياورند. ما بايد قوانين موضوعي كشور و قانون اساسي را بپذيريم و بعد از آن مي‌توانيم نقدهايي را به همديگر داشته باشيم.
آمادگی عمومی برای استیضاح وجود ندارد
باهنر درباره طرح استيضاح وزير صنايع كه اخيرا مطرح شده است، گفت: در هيات دولتي كه هنوز از راي اعتمادش دو سه ماه بيشتر نمي‌گذرد، طرح استيضاح يك مساله انحرافي است و شايد درست نباشد. وزرا در مجلس يك سري حرف‌هايي زدند، سياست‌هاي راهبردي را مطرح كردند و تعهداتي داده‌اند و مجلس نيز منتظر است كه وزرا به تعهدات خود عمل كنند. همچنين وزرا نبايد احساس كنند كه وقتي راي اعتماد را گرفتند مجلس ديگر به آنها كاري ندارد. در واقع انتظارمان از وزراي محترم اين است كه با توجه به تعهداتي كه به مجلس داده‌اند پيگيري جدي‌تري در اين قضايا داشته باشند. احساس مي‌كنم آمادگي فضاي عمومي براي استيضاح وزرا وجود ندارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.